Noticias

Sevilla

Córdoba

Publicaciones del PDI de la Universidad Loyola – agosto 2020

En la presente entrada presentamos las publicaciones académicas del PDI de la Universidad Loyola Andalucía durante los últimos 30 días:

>Ana María Lucia, Laura Padilla: «Immigrants’ entrepreneurial motivation in Europe: liabilities and assets», International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research (online 18-agosto-2020). Ver abstract >>

>Luisa Parody: «Towards the Detection of Promising Processes by Analysing the Relational Data», ADBIS, TPDL and EDA 2020 Common Workshops and Doctoral Consortium International Workshops: DOING, MADEISD, SKG, BBIGAP, SIMPDA, AIMinScience 2020 and Doctoral Consortium (Lyon, France, August 25–27, 2020). Ver abstract >>

>Francisco Cuadrado, Isabel López-Cobo: «Arousing the Sound: A Field Study on the Emotional Impact on Children of Arousing Sound Design and 3D Audio Spatialization in an Audio Story», Frontiers in Psychology (11:737). Ver texto completo >>

>David Becerra: «Analysis of Student Achievement Scores via Cluster Analysis», 11th International Conference on European Transnational Education (sep. 2020, Burgos). Ver abstract >>

>Gloria Martínez-Cousinou, Beatriz Tomé: «Collaborative learning in politics: creating spaces for political socialization in the classroom», European Political Science (online 30-julio-2020). Ver abstract >>

>Mojtaba Eliassi: «Analysis of the Gradual Synthetic Inertia Control on Low-Inertia Power Systems», 2020 IEEE 29th International Symposium on Industrial Electronics (ISIE) (17-19 june 2020, Delft, Netherlands). Ver abstract >>

>Emma Motrico, Irene Gómez: «Multiple health behaviour change primary care intervention for smoking cessation, physical activity and healthy diet in adults 45 to 75 years old (EIRA study): a hybrid effectiveness-implementation cluster randomised trial» [Preprint], Research Square (online 4-agosto-2020). Ver texto completo >>

>Sergio Navas, Patricia Rick, Luis Morales, Milagrosa Sánchez: «Development and Psychometric Properties of the Barriers Questionnaire for Physical Activity (BQPA) in a representative sample of the Spanish adult population: A preliminary study», 9th European Congress of Methodology (Valencia, julio 2021). Ver texto completo >>

>Jorge Marín-Montín, María Alcaide, Francisco Montero-Chacón: «Multiscale Analysis of the Influence of Steel Fiber Reinforcement on the Shear Strength of Post-Tensioned Dry Joints», Applied Sciences (vol. 10, nº 6, online 7-agosto-2020). Ver texto completo >>

>Alejandro Zúñiga Fonseca [alumno de Master]: «Desarrollo cognitivo a través del pensamiento no lineal de emprendedores en procesos de incubación: caso Guatemala», Revista Académica CEO (nº 22, ene.-jun. 2020). Ver texto completo >>

>Juan F. Luesia, Mila Sánchez: «An integrated model of competences related to academic
performance: a mixed methods approach», 9th European Congress of Methodology (Valencia, julio 2021). Ver texto completo >>

>Beatriz de Quero: «A Panoramic Review of the Macromarketing Literature»,
Journal of Macromarketing (online 26-agosto-2020). Ver abstract >>

>Nerea Almeda, Carlos García: «En la montaña rusa: breve historia del modelo de atención de salud mental en España. Informe SESPAS 2002», Gaceta Sanitaria (online 22-agosto-2020). Ver texto completo >>

>Pablo Navazo, Marta Pérez-Escolar: «Narrativa periodística en videojuegos. Estudio de caso del serious game The Republia Times», Miguel Hernández Communication Journal (vol.11, nº 2, julio 2020). Ver texto completo >>

>Jesús Conde: «Responsabilidad social de la investigación educativa», Caminos y derivas para otra investigación educativa y social, ISBN 978-84-18083-69-3, Octaedro, 2020

>Enrique Martínez Jiménez: «Arquitetura com crescimento e pensamento algébrico. Uma mirada sobre arquitetura e matemática», Educaçao e Matemtica (nº 154, oct.-dic. 2019). Ver texto completo >>

>Joaquín Ibáñez: «Funciones ejecutivas en estudiantes con Trastorno Específico del Lenguaje al comienzo de la Escolarización Básica», Revista Colombiana de Psicología (vol. 29, nº 2, 2020). Ver texto completo >>

Autor

Francisco Cortés

Biblioteca Universidad Loyola Andalucía. Campus Córdoba-ETEA.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *